Vakschool

Mother Cares heeft aangegeven, meer noodzaak te zien in de uitbreiding van de huidige school met een middelbaar schoolcomplex en projecten ten behoeve van zelfredzaamheid. Vandaar dat we dit project momenteel gepauzeerd hebben.

Het doel van dit project is de bouw en start van een zogenaamde vakschool (vocational school). Deze vakschool zal zorgen voor goed vervolgonderwijs voor de kinderen van Mother Cares (zowel kinderopvang als onderwijsinstelling) en andere jongvolwassenen in de omgeving die klaar zijn met het basisonderwijs.

Het idee voor dit project is ontstaan in 2009, toen bij een bezoek aan Ghana bleek dat er behoefte was aan zekerheid voor een vervolgopleiding na het afronden van het basisonderwijs. Studeren op de universiteit is duur en niet voor iedereen weggelegd. Een zogenaamde vocational school is hiervoor de oplossing. Stichting Bewa Ghana is op basis van dit idee in januari 2011 het project gestart.

Dit project bevindt zich op dit moment in de voorbereidende fase: we doen onderzoek naar de van toepassing zijnde juridische voorwaarden en stellen aan de hand daarvan een plan van aanpak op. De bouwtekeningen met bijbehorende begroting worden gemaakt. Vooralsnog heeft het project ‘middelbaar schoolcomplex‘ echter voorrang.

Donaties die specifiek voor dit project worden gedaan, worden op dit moment gespaard, omdat het project zich in de voorbereidende fase bevindt. Wanneer de randvoorwaarden voor het project zijn bepaald, zullen we gerichter voor dit project fondsen gaan werven. Donaties zullen dan gebruikt worden om materiaal en mankracht te betalen voor de bouw van de school en om kosten die gebonden zijn aan het verkrijgen van officiële papieren te dekken.

Voor meer informatie kun je mailen naar info@stichtingbewaghana.nl.

Terug naar gepauzeerde projecten