Algemene ondersteuning Mother Cares Orphanage and Welfare Home

Buiten de projecten ten behoeve van beter onderwijs en grotere zelfvoorziening, ondersteunt Stichting Bewa Ghana de kinderopvang Mother Cares Orphanage and Welfare Home in algemene zin. Deze ondersteuning is zowel financieel als adviserend van aard.

De kinderopvang werd in 2005 opgericht en is volledig afhankelijk van financiële en materiële giften. Deze komen zowel uit Ghana als uit het buitenland. Stichting Bewa Ghana ondersteunt de opvang sinds het eerste bezoek in oktober 2006 op diverse gebieden. Diverse van onze projecten hebben als doel het zelfredzaam maken van Mother Cares Orphanage and Welfare Home. Tot de tijd dat ze volledig self-supporting zijn, loopt dit project waarbinnen algemene ondersteuning wordt gegeven op het gebied van onder andere voeding, hygiëne & zorg, entertainment en promotie.

Donaties die specifiek voor dit project worden gedaan, gebruiken wij voor de aanschaf van materialen ten behoeve van algemene ondersteuning van Mother Cares Orphanage and Welfare Home.

Omdat we streven naar een situatie waarin Mother Cares niet afhankelijk is van binnen- en buitenlandse donateurs, hopen we binnen dit project de focus steeds meer te verplaatsen van aanschaf en donatie van noodzakelijke artikelen naar extra’s voor de kinderen.

Mother Cares heeft een eigen website: http://www.mothercareorphanagehome.org/index.htm.

Terug naar overige projecten