Inzameling materialen

Stichting Bewa Ghana startte enige jaren geleden de inzameling van materialen voor de drie projecten van Mother Cares en de omliggende dorpen.

Onze partner ’t IJzerboerke uit Weert, verscheept de spullen naar Ghana en zorgt er voor dat ze op de goede plek aankomen. In Ghana worden de spullen gedoneerd aan Mother Cares. Mother Cares kijkt dan welke materialen ze gaan gebruiken voor hun drie projecten en welke materialen gedoneerd worden in de omgeving.

Wil je iets doneren of heb je vragen over dit project? Vul het contactformulier in of neem rechtstreeks contact op met Bart (bartpennings@stichtingbewaghana.nl), die het project inzameling coördineert. In verband met beperkte ruimte en afmetingen bij verscheping, willen we je vragen om even met ons te overleggen of je spullen mee kunnen. Zo niet, dan geven het graag door aan een ander goed doel! We zijn aangesloten bij Werkgroep Mondiaal Boxtel en geven donaties door aan andere stichtingen in binnen- en buitenland.

Om je een idee te geven van de materialen die we verschepen, noemen we hier wat voorbeelden. Sommige spullen, zoals toiletartikelen, kunnen we uiteraard alleen nieuw aannemen.

Voor Mother Cares Educational Complex kunnen we materialen gebruiken zoals:

• Pennen, potloden, kleurpotloden
  • Schriften, kleurboeken, Engelstalige oefenschriften
  • Gummen, linialen, puntenslijpers
  • Rekenmachines (liefst op zonne-energie of met duurzame batterij)

Voor Mother Cares Orphanage and Welfare Home zamelen we de volgende materialen in:

• Tandenborstels en tandpasta
  • Zeep, shampoo, bodylotion
  • Maandverband en inlegkruisjes
  • Artikelen voor in de verbanddoos

Mother Cares gebruikt deze materialen zowel in de kinderopvang als op de school (voor de warme lunch):

• Handdoeken (mag tweedehands, wel nog in goede kwaliteit)
  • Pannen
  • Tupperware / plastic servies
  • Bestek en kookmaterialen

In deze categorie kunnen we bijvoorbeeld de volgende materialen gebruiken voor alle drie de projecten van Mother Cares:

• Schoenen, alle maten, zowel voor jongens als voor meisjes
  • Tassen en rugzakken
  • Kleding, alle maten, zowel voor jongens als voor meisjes
  • Sportkleding

Grote maten worden door Mother Cares gebruikt voor personeel (dat vaak een laag salaris ontvangt) en ouders van de omliggende dorpen, die zo geld overhouden om aan de opleiding van hun kinderen te besteden. Momenteel hebben we veel kleding liggen voor verscheping. We geven dit daarom door aan andere goede doelen. Mocht je daar bezwaar tegen hebben, geef het dan even aan.

Terug naar overige projecten