Schooluniformen Mother Cares

In Ghana is een schooluniform verplicht vanaf class 1, vergelijkbaar met onze groep 3. Binnen ons educatieprogramma sponsoren we voor tien kinderen een leerplaats: lesgeld, schoolmateriaal en bijvoorbeeld ook het uniform.

Voor de andere kinderen zoekt Mother Cares in Ghana naar sponsoren. Er is echter niet altijd voldoende geld om voor alle kinderen tijdig een nieuw schooluniform te laten maken. Omdat we door een gunstige wisselkoers wat geld van het educatieprogramma over hadden, hebben we besloten om Mother Cares te helpen bij de aanschaf van die nieuwe uniformen. Voor €350 is stof gekocht, waarmee voor ongeveer 40 kinderen een uniform kon worden gemaakt. Een gedeelte van de uniformen wordt gebruikt voor de kinderen van Mother Cares Orphanage and Welfare Home. Een ander gedeelte gaat naar kinderen uit de omgeving, waarvan de ouders het zich niet kunnen veroorloven om stof te kopen.

Dit project is afgerond, neem voor meer informatie contact op met Lola via lolanouwens@stichtingbewaghana.nl.

Terug naar afgeronde projecten