Speeltuin

Mother Cares biedt opvang aan zo’n 40 (wees)kinderen en onderwijs aan ongeveer 200 kinderen. Tijdens de schoolpauzes en naschool worden soms activiteiten georganiseerd, zoals workshops sieraden maken. Verder zijn er op de campus een voetbalveld met twee goals, een volleybalveldje en een basketbalring te vinden, waar de kinderen kunnen sporten. Hier wordt vooral gebruik van gemaakt door de wat oudere kinderen. Voor de kleinsten was er een speeltuin, maar door langdurig gebruik en de heftige regenseizoenen zijn de houten speeltoestellen onveilig geworden. Daarom heeft Mother Cares ze verwijderd. Sindsdien is er de wens om een stevige en weersbestendige speeltuin te plaatsen. Normaal gesproken richten wij ons meer op de primaire vorm van onderwijs, dus bijvoorbeeld de aanschaf van materiaal of schoolmeubels. Omdat we het belangrijk vinden, dat de kinderen voldoende bewegen en leren samenspelen, hebben we besloten Mother Cares te helpen bij de speeltuin.

Vijf toestellen kosten samen GHS3.000: een driezitsschommel, een glijbaan, een draaimolentje, een zweefmolentje en een wip. Om de toestellen te transporteren en in beton te storten, is GHS1.000 nodig. Wij houden 10% onvoorziene uitgaven aan, waardoor we op GHS4.400 komen. Omgerekend komt dit neer op ongeveer €900.

De kosten hiervoor proberen we in eerste instantie te dekken met de opbrengst van de Summer Experience. Voor het restant zullen we op zoek gaan naar donateurs, of gebruik maken van algemene donaties en opbrengst uit de verkoop van producten.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Lola: lolanouwens@stichtingbewaghana.nl.

2017-04-23 10.34.30 2017-04-23 10.34.35 2017-04-23 10.34.38

Terug naar overige projecten.