Bewa wint bij Fietsen Scoort

Op het landelijke MyWorld Event in Utrecht wonnen we afgelopen maand maar liefst €2500 voor ons project Borrow a Bike!

Het event stond volledig in het teken van particuliere initiatieven en kleine non-profitorganisaties. Grotere organisaties als Cordaid, Edukans en Wilde Ganzen waren aanwezig om kennis te delen. Ook werd er gesproken over hechtingsproblematiek bij kinderen in opvangtehuizen en hoe hier mee om te gaan. Ilse en Lola hebben veel gesproken met andere stichtingen en vrijwilligers.

Onderdeel van de dag was de uitreiking van de actie van Fietsen Scoort. De campagne Fietsen Scoort stimuleert het fietsen naar het werk, vraagt aandacht voor mondiale klimaatdoelstellingen en steunt daarom duurzame projecten in ontwikkelingslanden. In samenwerking met MyWorld werden tien duurzame projecten geselecteerd, waarop via internet gestemd kon worden. Stichting Bewa Ghana viel in de prijzen en we kregen een cheque van €2500,00 uitgereikt voor ons project ‘Borrow a Bike’.

Dit project heeft als doel de start van een leensysteem van fietsen voor leerlingen van Mother Cares Education Complex in Swedru, Ghana. Ongeveer 200 leerlingen komen dagelijks naar deze school met een schoolbus. We vinden het belangrijk dat de leerlingen op een veilige, voordelige en duurzame manier naar school kunnen komen, in plaats van met de tijdrovende en dure busritten. Fietsen zijn daarvoor de perfecte oplossing.
In februari 2015 zijn Ilse en Lola op locatie. Zij zullen het project dan starten door te  begeleiden bij de aanschaf van de fietsen, de bouw van een opslag en het geven van fietslessen.

Meer informatie over het project is hier te vinden.

Bedankt voor jullie stemmen!

Foto: Bob Karhof Fotografie