Eigen website Mother Cares

Mother Cares Orphanage and Welfare Home heeft nu een eigen website: www.mothercareorphanagehome.org.

De kinderopvang in Agona Swedru, zuid Ghana, biedt een thuis aan 75 tot 80 kinderen van alle leeftijden. Ongeveer 50 van de kinderen woont voor onbepaalde tijd in het huis. De rest betreft kinderen, die om allerlei redenen tijdelijk niet thuis kunnen wonen. Zo woont er nu een jongetje van drie, wiens moeder hem enige tijd geleden heeft proberen te verkopen op de markt. De politie is nog bezig met het onderzoek, waarin tevens wordt gekeken of de familie van het kind in staat is hem op te voeden. Uiteindelijk is het de bedoeling dat alle kinderen, indien mogelijk, teruggaan naar familie, worden geadopteerd of zelfstandig gaan wonen. Eind 2013 vertrok één van de oudere meiden om die laatste reden. Zij woont nu in de stad en heeft een eigen winkeltje. Ze is in staat zichzelf én haar dochter van acht te onderhouden!

Onze projecten richten zich op dit moment voornamelijk op Mother Cares Orphanage and Welfare Home. We nodigen jullie dan ook uit, eens een kijkje te nemen op hun website. Je vindt daar veel informatie en foto’s. Het is mogelijk direct een donatie aan de kinderopvang te doen. Uiteraard mag dat ook via ons.

Op de foto zien jullie Gifty Arthur. Zij woonde al bij Mother Cares in 2006, toen voorzitter Lola voor het eerst bij het project kwam. Gifty gaat sinds 2008 naar een goede school, via ons educatieprogramma. Op deze foto staat ze voor het huis. In het eerste gebouw wonen de jongens, in het tweede de meisjes en de derde omvat een keuken, opslagruimte en grote eetkamer/zaal voor samenkomen.