Samenwerking Hogeschool Utrecht

Sinds 2015 hebben we een samenwerking met de Hogeschool Utrecht. Een aantal enthousiaste studenten van de opleiding Pedagogiek doet onderzoek voor onze stichting. We vinden het hartstikke leuk dat we op deze manier niet alleen bezig zijn met projecten, maar ook bekijken of we op pedagogisch niveau wat kunnen betekenen voor Mother Cares. Onderwerpen die worden aangesneden zijn bijvoorbeeld:

• Hechtingsproblematiek en vrijwilligerswerk;
  • Corrigeren en belonen;
  • Verbetering in de kinderopvang.

Inmiddels heeft de eerste studente haar eindscriptie afgerond en het is een erg interessant verslag geworden. Zij beschrijft hierin de mening die diverse ervaringsdeskundigen hebben over de gevolgen van wisselende vrijwilligers op sociale projecten. Specifiek gaat het dan over sociale projecten in ontwikkelingslanden zoals Ghana. Het onderzoek richt zich op de gevolgen op het gebied van reeds bestaande hechtingsproblematiek bij veelal kinderen. Een erg actueel onderwerp waar veel meningen over te vinden zijn. Deze studente heeft het goed samengevat in een leesbaar verslag met tips voor Mother Cares. Onze complimenten!

Op het moment zijn we met enkele andere studenten van de Hogeschool Utrecht in gesprek over de invulling van hun scriptie of eindopdracht. We kijken uit naar de andere onderwerpen, jij ook? Wil je meer weten of het verslag inzien? Laat het ons weten!